Hvordan bruke Prowise til lek og læring.

Vi vil presentere ulike måter å bruke Prowise på i barnehagen. Både i barns lek og som et læringsverktøy hvor barna kan få innsikt i den digitale verden. Vi vil ta for oss forskjellige aktiviteter der barna er aktive sammen. Vi bruker for eksempel ulike apper der vi kan lage alt fra interaktive julekalendere til kviss. Vi kan også lage spill hvor Prowisen reagerer på spillerens bevegelse i virkeligheten, noe som stimulerer fysisk aktivitet. Og vi vil snakket om bruk av Prowise i eventyrfortelling hvor barna er delaktige i selve eventyret.

Georg Kringstad er deltids barnehagelærerstudent ved Dronning Maud minne Høyskole i Trondheim, og går fjerde året. Han har jobbet i barnehage siden 2015 og vært konstituert barnehagelærer de siste to årene i Mobarn Øverland Barnehage.

Trude N Kjelvik er pedagogisk leder i Mobarn Øverland Barnehage, hvor hun har jobbet siden 2014. Hun har studert barnehagelærer på Volda Høgskule. Har 11 års erfaring fra skole/barnehage.